יום שלישי, 4 במאי 2010

The Late David Thewlis


לפני למעלה מעשור, כשהייתי בן 18, יכולתי לצטט בעל פה קטעים שלמים מתוך סרטו של מייק לי, Naked בכיכובו של דייויד תיוליס. באותן שנים צפיתי בסרט עשרות פעמים עד שהכרתי בעל פה סצינות שלמות ממנו, ובאיזשהו שלב אף הגדלתי לעשות ורכשתי את תסריט הסרט בהוצאת Faber & Faber, בחנות ספרים משומשים בלונדון, סמוך לשוק נוטינג היל.

דייויד תיוליס היה בן שלושים כשגילם את התפקיד הראשי בNaked, והוא זכה במספר פרסים על תפקיד זה, ביניהם פרס השחקן הראשי בפסטיבל קאן. לדידו של הבלוג, תפקיד זה היה פסגה בקריירה של תיוליס, ממנה אפשר רק לדרת. בשנים האחרונות הוא מגלם את דמות המרצה רמוס לופין בסדרת סרטי הארי פוטר.

ב2007 תיוליס פרסם רומן בשם The Late Hector Kipling. הרומן, שיש בו לא מעט אלמנטים אוטוביוגראפיים, עוסק בעולם האומנות הלונדוני הפורח (טרייסי אמין, דמיאן הרסט והרבה, הרבה ניים-דרופינג). גיבור הספר, הקטור קיפלינג (שמו הוא אחת החולשות של הספר, לטעמי, כאילו נלקח מרומן של הנרי ג'יימס).

חלפו שלוש שנים מיום פרסומו והרומן הגיע גם לידי.

על אף שהרומן איננו מקורי במיוחד (אמן פרנואידי המבלבל בין דמיון למציאות, רדוף רוחות חיות ומתות), תיוליס ניחן בכישרון כתיבה לא מבוטל.

למרות כל האמור לעיל, אין סיכוי רב שהספר יראה אור בעברית. אם בשל הסלנג האנגלי המעטר את הספר, או משום שנכתב בידי שחקן (מישהו תרגם את ספריו של איתן הוק לעברית?)

לכאורה, לא מדובר בהפסד ענק לקורא העברי. אך לחובבי תיוליס (כמה ישראלים חברים במועדון המעריצים המקוון שלו?) זהו נדבך קטן נוסף באישיותו הרבגונית שיהיה נחמד לגלות.

2 תגובות:

  1. לחובבי השחקן- איפה השגת את הספר?

    השבמחק
  2. בבקשה..
    www.bookdepository.co.uk/Late-Hector-Kipling-David-Thewlis/9780330373388/?a_aid=adarziv

    השבמחק