יום שלישי, 12 במאי 2009

I See Dead People

אומרים שרופאי שיניים, במיוחד ממין זכר, נתונים בסכנה גבוהה יותר להתאבדות.

אדם סנדלר בתפקיד צ'רלי פיינמן (לא לבלבל עם צ'רלי קאופמן) בשמור עליי (תסריט: דייויד גוף, שאחראי בין השאר גם על המוות נאה לה) וריקי ג'רוייס בתפקיד ברטראם פינקוס (Ghost Town) הם שני רופאי שיניים ניו-יורקריים פוסט-טראומטיים (9/11 אצל סנדלר; ניתוח להסרת טחורים לא מוצלח אצל ג'רוייס) המתמודדים עם אובדן (פיינמן עם מות אשתו וילדיו על אחד המטוסים שנחטפו והתרסקו; פינקוס עם בדידות וריחוק - במקור, אמור היה Reign Over Me להיקרא Empty City).

בעוד "שמור עליי" מציג עולם פוסט-טראומטי בו כל הדמויות הסובבות את גיבורי הסרט מעורערות במקצת (ולעומתן נראה הגיבור עצמו פחות מעורער מכפי היה ניתן לצפות, מעין קומיק-ריליף בפני עצמו), נדרש גם גיבור Ghost Town לשמר את האיזון העדין בין החיים והמוות, ולגשר בין תיאה לאוני, שבעלה מת בתאונה מגוחכת וגרג קינר, בתפקיד הבעל הבוגד המקבל מנה אחת אפים ארצה).

אל דאגה, באף אחד מן הסרטים אין כל סכנה להתאבדות. בשני הסרטים הללו, קומדיות במסווה דרמה-מורבידית, מקיפים המתים את החיים-מתים ומשבשים את מהלך חייהם על מנת להחזירם אל מעגל החיים. כדי לשמור על האיזון, החיים נדרשים דווקא להיענות להצעה זו ולצאת עימם בוואלס מסחרר שבסופו חבוי קטארזיס קטן ולא מחייב (כשהפסיכיאטרית שלך זו ליב טיילר, ההארה אף פעם לא רחוקה..)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה